Ezekre a dokumentumokra van szüksége egy vállalkozónak személyi kölcsön igényléséhez

személyi kölcsön iratok

A személyi kölcsön a vállalkozás fontos eszköze lehet legyen szó akár beruházásról, akár a működés finanszírozásáról, hiszen a vállalkozói lét tele van kihívásokkal, és bármikor adódhat egy olyan helyzet, amikor egy váratlan kiadás vagy egy nagyobb beruházás csak külső forrásból fedezhető. Lássuk, melyek azok a dokumentumok, amelyeket csatolni kell a hitelkérelem mellé!

Egy vállalkozó élete általában mozgalmas és kiszámíthatatlan, főleg a pénzügyi helyzetet tekintve, és gyakoriak az olyan helyzetek, amelyek külső pénzforrásokat igényelhetnek: például egy vagy több váratlan kiadás, vagy akár egy bővülési lehetőség megragadása. A személyi kölcsön ilyenkor jó választás lehet a finanszírozásra, mert a megítélt hitelösszeg szabadon felhasználható, azonban vállalkozók esetében az igényléséhez nagyobb odafigyelés és szélesebb körű dokumentáció szükséges.

Személyi kölcsönt vállalkozók is igényelhetnek, viszont a hitelkérelem elbírálása már összetettebb folyamat. A fő szempontok közé tartozik az igénylés során az, hogy mióta működik a vállalkozás, mennyire stabil a pénzügyi helyzete és mekkora a bevétele, ugyanis a hitelt nyújtó bank számára a hitel visszafizetésének a biztosítottsága a legfontosabb.

A személyi kölcsön igénylésének alapvető feltételei vállalkozók esetében

A személyi kölcsön igénylése során központi kérdés a vállalkozás múltja és stabilitása, különös tekintettel a vállalkozás korára, a NAV által elismert jövedelemre, az átlagos havi bevételre és a köztartozásmentességre.

A vállalkozók felé támasztott alapfeltételek megegyeznek a személyi kölcsön igénylésének általános feltételeivel, azaz a vállalkozónak be kell töltenie a 18. életévét, magyarországi lakóhellyel és rendszeres jövedelemmel kell rendelkeznie, nem szerepelhet aktív státusszal a KHR-listán, ezen kívül a minimum 3 (egyes esetekben 12) hónapos aktív vállalkozói múlt is alapvető feltétel.

Szükséges dokumentumok

A személyes okmányokon, azaz a személyi igazolványon/útlevélen, adókártyán és lakcímkártyán kívül a vállalkozás pénzügyi és működési dokumentumaira is szükség lesz a kölcsön igénylésénél, melyek a következők: egyéni vállalkozói igazolvány vagy az e-nyilvántartáson keresztül letöltött igazolás/cégkivonat, társasági szerződés; bankszámlakivonatok; NAV által kiállított jövedelemigazolás, társas vállalkozások esetében mérleg és eredménykimutatás; NAV nullás igazolás (utóbbit nem minden pénzintézet kéri).

Hogyan igényelhet sikeresen személyi kölcsönt egy vállalkozó?

A pozitív hitelbírálat érdekében fontos, hogy az esetleges NAV felé fennálló tartozások még a hiteligénylést megelőzően rendezve legyenek. Fontos továbbá, hogy a benyújtandó dokumentumok naprakészek legyenek, és amennyiben ez megoldható, a magán bankszámla és a vállalkozói bankszámla egymástól el legyen különítve. Célszerű több bank személyi kölcsön ajánlatait áttanulmányozni, ugyanis a különböző pénzintézetek vonatkozó feltételei egymástól eltérhetnek.

Mit tehet az a vállalkozó, aki valamilyen okból kifolyólag nem igényelhet személyi kölcsönt?

Amennyiben egy vállalkozó bármilyen oknál fogva nem tud élni a személyi kölcsön adta lehetőségekkel, megpróbálkozhat más pénzügyi források megigénylésével. Főként kezdő vállalkozások esetén érdemes a támogatott hitelek között körülnézni, de jó megoldás lehet egy vállalkozói hitel is, ami a személyi kölcsönhöz képest kedvezőbb feltételekkel kínál pénzügyi segítséget, valamint a szabad felhasználású jelzáloghitel, amely hosszabb futamidőre biztosít nagyobb hitelösszeget.

Alapos előkészülettel megnő a pozitív hitelbírálat esélye

A megfelelő dokumentáció rendelkezésre állásával nemcsak a hiteligénylés tehető gördülékennyé, de növelhető az esélye annak is, hogy a bank pozitívan bírálja el a hitelkérelmet. Célszerű tehát gondosan átnézni a benyújtandó dokumentumokat, és időben beszerezni a hiányzó iratokat, így a vállalkozók esetében jellemző alaposabb hitelbírálat sem gördíthet akadályt egy sikeres hitelfelvétel elé.